Звіт голови Погребищенської районної ради 7 скликання Волинського С.О. про свою діяльність за період з квітня 2016 року

Погребищенська районна рада

Заголовок 1

Любой ваш текст

Заголовок 2

Любой ваш текст

Заголовок 3

Любой ваш текст

Заголовок 4

Любой ваш текст

  • Погребище

    Центр міста Погребище - площа Героїв
  • Прапор

    Маленька часточка держави
    Великою любов'ю пломенить!
                              Г.Кравчук
  • Надросся

    Серед прекрасного Поділля
    Надросся наше простяглось
                                В.Вітюк
  • Рось

    Права притока Дніпра.

Звіт голови Погребищенської районної ради 7 скликання Волинського С.О. про свою діяльність за період з квітня 2016 року

Шановні депутати і запрошені!

 

Пунктом 17 частини 6 статті 55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та пунктом 17 частини 3 статті 53 регламенту Погребищенської районної ради 7 скликання  передбачено щорічний звіт голови районної ради про свою діяльність.

У звітному періоді районна рада здійснювала свою діяльність згідно затверджених щорічних планів роботи, у межах Конституції України, дотримуючись повноважень та норм,  передбачених чинним законодавством та регламентом Погребищенської районної ради 7 скликання , затвердженим рішенням №11  2 сесії  районної ради від 10.12.2015 року, із внесеними до нього змінами відповідно рішеннями №88 6 сесії  районної ради від 24.03.2016 р. , №162  9 сесії районної ради від 23.06.2016 р. та №213  11 сесії районної ради  від 29.09.2016 р.

 

 

Основною організаційно-правовою формою роботи районної ради є сесійна робота, яка складається з пленарних засідань, засідань  постійних комісій та  президії як дорадчого органу ради.

З початку скликання проведено 16 сесій районної ради ( за звітний період - 9) , з них 7  - позачергових.

За цей час  депутатами на пленарних засіданнях було затверджено 377 рішень різного спрямування, з них:

- з питань соціально-економічного розвитку та бюджету - 37;

- виконання та затвердження районних програм, внесення змін до програм та їх кошторисів - 42 ;

-  культури та освіти –11 ;

- соціальної політики -12;

- медицини -13 ;

- молоді,дітей та спорту - 6;

- зміцнення законності і правопорядку -21,

-  земельних питань - 139;

-  функціонування комунальної власності - 98;

-  затвердження положень,порядків,комісій  та внесення змін до них–8 ;

- з питань розвитку інформаційного простору та  засобів масової інформації – 8.

- з питань регламенту, депутатської діяльності, етики та виконання рішень районної ради - 24 ;

-  розгляду депутатських запитів – 4.

За період з грудня 2015 року по квітень 2017 року  рішеннями районної ради  було   схвалено 6 звернень депутатського корпусу до Президента України, Кабінету Міністрів, Верховної Ради та народних депутатів України, інших центральних органів виконавчої влади, обласної державної адміністрації, обласної ради, обласних установ і організацій. Звернення  стосувалися:   виконання державних програм соціального захисту; загальнодержавних та  місцевих проблем, які виникають у ході реформування різноманітних галузей ( зокрема, медичної);  внесення змін до чинного законодавства , а саме до Бюджетного, Податкового, Земельного кодексів; підняття тарифів на енергоносії та житлово-комунальні послуги.

У сьомому скликанні районна  рада своїми рішеннями  затвердила  30 цільових програм (за звітний період - 13) , деякі чинні програми затверджувалися у новій редакції. Зокрема, щодо програм було прийнято  :

- з питань економічного  та соціального розвитку – 4 рішення,

- соціального захисту  - 2 ,

- сімі»ї, дітей, молоді і спорту – 2,

- освітньо-виховної роботи -  2,

- медицини – 3,

- з правоохоронних питань –2,

- розвитку інформаційного простору  та поінформованості населення –3,

- з питань надання адміністративних послуг –2 ,

- іншого спрямування – 10 рішень.

 

 

На  пленарних засіданнях з листопада 2015 по квітень 2017 року депутатами прийнято  8 рішень про хід реалізації  чинних районних програм,  18  рішень  - про внесення змін  і доповнень до програм, заслухано 17 звітів про виконання та зняття з контролю програм різного спрямування.

На контролі постійних комісій зараз маємо 35 чинних районних цільових програм.  З них у 2016 році фінансувалися 20,  на загальну суму 10436,6  тис.грн.   За 1 квартал  2017 року  профінансовано ( у тому числі за рахунок  співфінансування  із сільських бюджетів) 13 програм,  на загальну суму 1352,7  тис.грн.

Як бачимо, протягом 2016-2017 років фінансується лише близько половини затверджених програм. Чи можна говорити про  ефективність решти програм без фінансування?  Відповідь очевидна.  А отже  і питання про оптимізацію кількості районних цільових програм  знову залишається відкритим.

Коротко скажу про те, як виконувався  у 1 кварталі поточного року районний бюджет.

Зведений бюджет району  по доходах загального фонду   за  3  місяці  2017 року виконано на 143,1 %, уточнені  планові призначення  складають 12997,3 тис. грн., фактично надійшло 18605,0 тис. грн., або більше планових призначень на 5607,7 тис. грн., у порівнянні з  2016 роком  за відповідний період фактичні надходження збільшились на 7003,1 тис. грн. (60,4%) .        Доходна частина  районного бюджету по загальному фонду за 3 місяці 2017 року виконана на 115,9 %  уточнені планові  призначення  становлять 6378,2 тис. грн. фактично надійшло 7395,3 тис. грн., або більше планових призначень на 1017,1 тис. грн.,  у порівнянні з 2016 роком  за відповідний період надходження збільшились на 3716,2 тис. грн.

Бюджет міської ради  виконаний на 192,5 %. План надходжень за 3 місяці 2017 року становить 1832,0 тис. грн., фактично надійшло 3526,3 тис. грн. або більше планових призначень на 1694,3 тис. грн.. У порівнянні з минулим  роком надходження збільшились на 1062,3 тис. грн.   Бюджети сільських рад за  3 місяці  2017 року  виконано на 160,5 %      ( 4787,1 тис. грн. – 7683,4 тис. грн.), або більше планових призначень на 2896,3 тис. грн.,  у  порівнянні з відповідним періодом 2016 року надходження збільшились на 2224,5   тис. грн.

Щодо видатків районного бюджету по загальному фонду,то на утримання установ та закладів освіти використано 19827,1 тис.грн., що становить 71,3 % призначень на відповідний період;

охорони здоров’я – 8045,8 тис. грн. (92,4%);

соціального захисту та соціального забезпечення – 19940,4 тис.грн. (91,5%);

культури – 1981,0 тис.грн. (61,3 %);

фізичної культури і спорту – 136,6 тис.грн. (84,0%);

органи місцевого самоврядування – 4192,2 тис.грн. (71,0%).

Інші видатки становили  – 5883,3 тис.грн.

Стосовно процесу управління бюджетними ресурсами району з початку скликання, то слід сказати, що загалом на сесіях районної ради було розглянуто та затверджено 31 рішення з питань районного бюджету. Зокрема, рішення стосувалися затвердження бюджету та змін до нього,щоквартальних звітів про  виконання, затвердження розпоряджень голови районної державної адміністрації щодо внесення змін до районного бюджету у міжсесійний період, списання бюджетних позик та порядку використання коштів районного бюджету на надання депутатами ради матеріальної допомоги громадянам.

Одним із моїх функціональних обов»язків як голови  є організація  роботи  президії  районної ради.

Президія Погребищенської районної ради  створена 03 грудня 2015 року за рішенням  №3 1 сесії районної ради  7 скликання . Вона є  дорадчим органом ради та діє у відповідності до затвердженого Положення і  ст.51 регламенту районної ради.  До складу президії  входить 8 депутатів: голова  та заступник голови ради і шість голів профільних постійних комісій.

Основною функцією президії є визначення ключових моментів сесійної діяльності ради, а саме: формування порядку денного сесій  ради та  засідань постійних комісій, узгодження рекомендацій з питань, які планується винести на розгляд сесії.

Протягом грудня 2015 - квітня 2017 року  відбулося 12 засідань президії, на яких розглянуто 23 питання щодо організації діяльності  ради та її виконавчого апарату  по проведенню  пленарних  засідань  і планування роботи депутатів у  постійних комісіях .

Розпорядження  про скликання сесій завжди готувалися і затверджувалися лише з урахуванням  усіх зауважень та пропозицій, висловлених головами комісій на засіданнях президії районної ради.

Треба зазначити, що  голови постійних комісій завжди критично та конструктивно підходять  до всіх питань, які вносяться до проектів порядку денного сесій , та  спільно виробляють оптимальну стратегію роботи ради по всіх напрямках її діяльності.

Базовою ланкою роботи районної ради  є  діяльність  її постійних комісій.

Відповідно до ст. 47 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та відповідно до рішення №2 1 сесії районної ради 7 скликання від 03 грудня  2015 року  рада  сформувала  6  постійних профільних комісій та затвердила положення про  порядок їх роботи. З початку скликання до персонального складу постійних комісій вносилися корективи у зв»язку зі змінами у складі районної ради. Були внесені доповнення також і до Положення про комісії з метою приведення його у відповідність до змінених  норм законодавства.

Працюють постійні комісії , враховуючи щорічний план роботи районної ради,  та  згідно розпоряджень голови  ради про скликання сесій, якими  затверджується розклад засідань профільних комісій з підготовки питань порядку денного пленарних засідань.

Саме в комісіях депутати  мають можливість глибоко і всебічно вивчити кожне питання, залучаючи фахівців, голів територіальних громад та громадськість, якісно підготувати  проекти рішень і програм та  здійснювати контроль за їх виконанням.

Постійні комісії відповідно до свого функціонального спрямування  тісно співпрацюють з профільними управліннями та відділами районної державної адміністрації, установами , організаціями, місцевими радами, що завжди позитивно впливає на результати роботи як комісій, так і районної ради в цілому.

Постійними  комісіями районної ради  з початку скликання  по квітень 2017 року  проведено 85 засідань, в тому числі і спільних,на яких  розглянуто 547 питань. Після комплексного опрацювання комісіями на затвердження радою винесено 487 проектів рішень,  з них  42 - щодо затвердження районних цільових програм, ходу їх реалізації та внесення до них змін.

Зокрема, постійна комісія з питань  регламенту, депутатської діяльності і етики, гласності, адміністративного  устрою, взаємодії з органами  місцевого самоврядування провела 16 засідань, на яких розглянула 62 питання,  винесла  на затвердження 58 проектів рішень , в тому числі щодо:  районних програм – 9; депутатських запитів – 4; звернень депутатського корпусу ради – 6 ; внесення змін до складу ради, регламенту  та положень про комісії і президію ради – 10.

Найбільш об»ємними питаннями, якими займалась комісія з початку скликання, звісно, були питання , які стосувалися безпосередньо розробки регламенту ради та вчасного внесення до нього змін відповідно до нововведень у законодавстві.  Зокрема, такі зміни були внесені у зв»язку з необхідністю запровадження поіменного голосування при прийнятті рішень депутатами ради, у тому числі  за допомогою  СЕГ «ГОЛОС».

Значною за обсягом була також робота, проведена головою постійної комісії Поліщуком І.І.  у кінці минулого року при підготовці загального звіту  про роботу усіх постійних комісій та здійснення депутатами  районної ради їх повноважень у виборчих округах і в територіальних громадах за період з листопада 2015 року.

Комісія  з питань бюджету  на 10-ти  засіданнях опрацювала 73 питання, переважна більшість яких стосувалася цільових програм та внесення змін до районного бюджету.

Враховуючи, що одним із стратегічних пріоритетів роботи районної ради є питання розвитку освіти, члени комісії завжди з порозумінням ставляться  до прийняття рішень про виділення коштів  освітянській галузі. За ініціативою комісії   неодноразово   заслуховувалося  питання  щодо стану фінансування галузі освіти у зв’язку з недостатністю  коштів на її утримання, було розроблено  та надано районній державній адміністрації рекомендації  по оптимізації наявної мережі загальноосвітніх шкіл.

Комісія з питань агропромислового  комплексу, регулювання  земельних відносин, охорони  довкілля, раціонального  використання  надр – 15 засідань, 196 питань розглянуто ( 4 -  щодо програм) . Основні з них – про затвердження технічних документацій з нормативно- грошової оцінки земельних ділянок, які надаються для ведення особистого селянського господарства  (37 ), товарного сільськогосподарського виробництва (121), фермерського господарства (9 питань).

За ініціативою комісії було заслухано інформацію заступника голови райдержадміністрації Шафранського П.П. щодо проблем ефективного та раціонального використання  сільськогосподарських земель на території  Погребищенського району.

Деякі питання на розгляд комісії виносились не одноразово та  повторно розглядались із  враховуванням листів сільських голів,  орендарів і представників громад .

Принципова та відповідальна позиція членів комісії до питань  щодо затвердження технічної документації з нормативно- грошової оцінки земельних ділянок, які надаються в приватну власність або в оренду. Диференційований підхід до розгляду кожної заяви та відповідного пакету документації свідчать про те, що депутати опікуються питаннями наповнення бюджетів сільських рад, не стоять осторонь проблем, які пов’язані із заниженими нормами оцінювання ґрунтового обстеження земель з визначенням класифікації агровиробничих груп ґрунтів та балів бонітету ґрунтів.

Не байдужі депутати до питань розширення повноважень органів місцевого самоврядування у сфері земельних відносин. Як результат – направлені звернення  депутатів Погребищенської районної ради до голови Комітету з аграрної політики та земельних відносин Верховної Ради  України Кутового Т.В.та народного депутата Демчака Р.Є., лист до виконуючого обов’язки голови Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру Цвяха О.М.

Комісія  з питань освіти, культури і туризму,  спорту , роботи з молоддю, охорони здоров”я ,  соціального захисту населення , роботи з ветеранами провела  17 засідань та  вивчила з початку скликання 77 питань. Рекомендовано до розгляду на пленарних засіданнях 42 проекти рішень, більшість з них  – щодо цільових програм відповідних напрямків.

Важливою ділянкою роботи постійної комісії було  питання стану фінансування освітньої галузі району, проблеми та шляхи їх вирішення. Вивчалася перспектива створення в районі навчально-виховних комплексів, порушувалися перед райдержадміністрацією питання щодо  оптимізації  загальноосвітніх навчальних закладів району, утворення в майбутньому освітянських округів та опорних закладів освіти.

На даний час  комісія тримає на контролі питання оптимізації  мережі загальноосвітніх навчальних закладів, вироблення стратегії та визначення  заходів щодо формування у районі оптимальної освітньої мережі.

Постійна комісія з питань  зміцнення законності, правопорядку, охорони прав людини – 5 засідань, 23 питання розглянуто,  21 питання комісія винесла на сесії,  з них 5 - стосовно програм правоохоронного спрямування.

Комісія двічі на рік заслуховує керівників правоохоронних органів з інформацією про стан дотримання законності на території району, тримаючи на контролі питання охорони громадського порядку, прав і свобод громадян, запобігання проявам корупції.

Постійна комісія  з питань  економічних реформ, приватизації та регулювання  комунальної власності, роботи промисловості, транспорту і зв’язку, будівництва, комунального господарства, торгівлі, побутового обслуговування  населення, комплексного  розвитку  та  благоустрою  населених  пунктів з початку скликання провела 22 засідання, розглянула 116 питань, 114 проектів рішень винесла на сесії, 17 з яких стосувалися цільових районних програм.

Значний блок повноважень  районної ради стосується управління  об»єктами  комунальної власності  та здійснення державної регуляторної  політики.

Матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування  є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, позабюджетні цільові та інші кошти, земля, природні ресурси. Закон  України “Про місцеве самоврядування в Україні” надає територіальним громадам право володіти, ефективно використовувати і розпоряджатися майном комунальної власності – як безпосе¬редньо, так і через інші органи місцевого самовря¬дування.

Районна рада як орган місцевого самоврядування  представляє спільні інтереси територіальних громад сіл та міста району в межах повноважень, визна¬чених Конституцією України, Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні” , ін-шими законодавчими актами,   та від імені  територіальних громад сіл та міста здійснює управління об’єктами їхньої спільної власності.

На сьогодні  до сфери управління районної ради належить  36 об’єктів права спільної комунальної власності, які внесені до Реєстру об’єктів права спільної власності територіальних громад сіл та міста Погребищенського району, -   комунальні заклади, установи, організації, підприємства.  Зокрема по розділах :

- розділ I    “Освіта” - 26 ;

- розділ II   “Охорона здоров’я і соціальне забезпечення” - 3;

- розділ III  “Культура” - 3;

- розділ IV  “Фізична культура і спорт” - 1;

- розділ V    “Підприємства промисловості” - 2;

- розділ VI   “Інші” - немає.

Функції органу управління майном, яке перебуває у власності територіальних громад, покладено на постійну комісію районної ради з питань економічних реформ, приватизації та регулювання комунальної власності, роботи промисловості, транспорту і зв’язку, будівництва, комунального господарства, торгівлі, побутового обслуговування населення, комплексного розвитку та благоустрою населених пунктів.

За період з початку квітня 2016 року по кінець квітня 2017 року за пропозиціями комісії укладено  8 нових договорів оренди, у зв’язку  із змінами та доповненнями до чинного законодавства внесено зміни до договору оренди з Публічним акціонерним товариством “Райффайзен Банк Аваль”, у зв’язку з реорганізацією управлінь, служб, відділів переукладено  3 угоди.

Підготовлено 76 проектів рішень районної ради з питань комунальної власності. З них:

- прийняття  нерухомості до комунальної власності територіальних громад сіл та міста Погребищенського району - 2;

-  про передачу комунального майна в оренду - 13;

-  про передачу комунального майна у комунальну власність                            територіальних громад - 4;

-  про виконання районних програм - 11 та інші.

Важливим напрямком діяльності районної ради щодо управління майном є вибір форм господарю¬вання для більш ефективного використання майна, що знаходиться в спільній власності територіальних громад району. Для цього ви¬значаються об’єкти, які доцільно передати в користування юридичним або фізичним особам на умовах оренди. Ведеться пошук орендарів, які можуть ефективно використову¬вати орендоване майно. Зокрема, за звітний пе¬ріод було здано в оренду 6 об’єктів, відповідно укладено  6 договорів оренди.

Станом на 31.04.2017 року в оренді знаходяться приміщення комунальної власності загальною площею  близько  3,6 тис.  кв. м.

Надходження від здавання  в оренду нерухомого майна за звітний період на рахунки орендодавців (балансоутримувачів)  становлять:

- районна рада – 148 тис. 477 грн;

- центральна районна лікарня – 132 тис. 108 грн.;

- сектор культури і туризму райдержадміністрації – 8 тис. 775 грн.;

- відділ освіти райдержадміністрації – 14 тис. 92 грн.;

- центр первинної медико-санітарної допомоги – 6 тис. 710 грн.

Ставки орендної плати за користуванням майном спільної власності територіальних громад сіл  та міста Погребищенського району  затверджені рішенням  6 сесії районної ради  6 скликання  від 02.06.2011 року №100 “Про Методику розрахунку і порядок використання плати за оренду комунального майна, що є об’єктом права спільної власності територіальних громад сіл та міста району”.

Як свідчить аналіз, загальна сума коштів, отриманих орендодавцями від оренди за період з початку квітня 2016 року по кінець квітня 2017 року,    складає   310 тис. 162 грн.  Проблемою на даний час є те, що близько  3,00 тис. кв. м орендованих площ, приносять балансоутримувачу (орендодавцю) , я кажу про районну раду, одну гривню у рік. Це усі без винятку орендарі - бюджетні установи та їх підрозділи,  які ,до речі, не виконують навіть ті  обов’язки орендаря, які прописані в договорах оренди по утриманню нерухомості в належному стані, через відсутність коштів.

У звітному періоді проводилися організацій¬ні роботи з первинної та поточної інвентари¬зації нерухомості та видачі технічних паспортів, витягів про реєстрацію прав власності на об’єкти спільної власності територіальних громад сіл та міста району. Зокрема, виготовлено технічні паспорти  на  2 об’єкти, в тому числі, на цілісний майновий комплекс комунальної установи “Погребищенська центральна районна лікарня”.

Стан та ефективність використання майна об’єктів спільної власності територіальних громад напряму залежить від регуляторної діяльності районної ради. В Погребищенській районній раді вона здійснюється відповідно до вимог Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, ст.65, 66, 67, 68, 69 глави XVI “Прийняття регуляторних актів районної ради” регламенту Погребищенської ради 7 скликання,  через повноваження профільної постійної комісії.

У  відповідності до чинного законодавства, з дотриманням   принципів прозорості, врахування громадської думки, відкритості для суб’єктів господарювання, районною радою прийнято регуляторний акт - Порядок списання нерухомого та іншого  майна, яке є об’єктом права спільної комунальної  власності територіальних громад сіл та міста Погребищенського району, затверджений   рішенням №5-14-7/327    14 сесії районної ради 7 скликання від 27.01.2017 року.

Основною метою прийняття цього нормативно – правового документу стала необхідність у    розробленні, у зв’язку з відсутністю на цей час, законодавчо  встановленого механізму та способів списання нерухомого та іншого майна  спільної комунальної власності територіальних  громад сіл та міста Погребищенського району, та з метою встановлення єдиних вимог до списання майна комунальних підприємств,  установ, закладів, засновником яких є Погребищенська районна рада, ефективного використання майна, здійснення належного контролю за списанням основних засобів.

Одним із головних напрямів у роботі районної ради вбачаю роботу   по збереженню та підвищенню ефективності використання комунального майна, яке є об’єктом права спільної власності територіальних громад сіл та міста Погребищенського району, управління яким здійснює районна рада.

У переважній своїй більшості нерухомість, яка передана в оперативне управління  або оренду установам, закладам, підприємствам, побудована в 60-х роках та потребує ремонту, реконструкції і, що надзвичайно актуально, - впровадження енергозберігаючих технологій.

З метою забезпечення покращення технічного стану цих об’єктів, у  міру можливості, з бюджету виділялись і виділяються відповідні фінансові ресурси.

Належне утримання майна  -  це , в першу чергу, стан його збереження за рахунок проведення реконструкції, поточних, капітальних ремонтів, здійснення невід’ємних поліпшень. З початку квітня 2016 року по кінець квітня  2017 року районною радою проведено ремонтних  будівельних робіт приміщень, які знаходяться на балансі ради або у спільній власності територіальних громад Погребищенського району, та виготовлено проектно-кошторисні документації на здійснення цих робіт на загальну кошторисну вартість   849,836 тис. грн.

Що маємо зробити:

- завершити реконструкцію школи №1, на що потрібно  3 млн.100 тис.грн.,

- завершити будівництво Гопчицької школи , вартість – близько 20 млн.грн.,

- провести реконструкцію площі Героїв м.Погребище – орієнтовно 7 млн.грн.,

- капітально відремонтувати каналізаційні мережі   комунальної установи “Погребищенська центральна районна лікарня” – 2 млн.500 тис.грн.,

- провести реконструкцію будівлі приміщення колишнього банку “Україна” і розмістити в ньому дитячу музичну школу, а приміщення нинішнє - віддати під дошкільну дитячу установу, щоб вирішити питання черги у ДНЗ (176 заяв) – потрібно 2 млн. 800 тис.грн.

Грантова діяльність

Протягом 2016 та у поточному роках продовжувалась  робота з розробки та  співфінансування  грантових проектів, які дали змогу залучити додаткові кошти до місцевих бюджетів на реалізацію вкрай необхідних для територіальних громад заходів.

Так,завдяки співпраці районної ради, райдержадміністрації з головами територіальних громад, переможцями 13-го обласного Конкурсу проектів розвитку територіальних громад Погребищенського району 2016 року стали  9  проектів різного спрямування (загальна сума коштів,виділених з обласного бюджету,становить 584 тис.898 грн.).

Вирішенню соціально-економічних проблем району  сприятиме    участь місцевих рад  в   14 обласному  конкурсі  розвитку територіальних громад.  Від району у 2017 році подано та зареєстровано   29 проектів на загальну суму 7,7 млн.грн.  Основною тематикою подачі проектів від району залишається енергозбереження в закладах освіти, медицини та культури. Є проекти, розроблені з метою розвитку спортивної та туристичної інфраструктури  населених пунктів, підтримки людей з обмеженими фізичними можливостями, збереження історико-культурної спадщини. Переможцями конкурсу у поточному році визнано 9 поданих від району проектів розвитку територіальних громад.

Підсумовуючи сказане, хочу наголосити  на тому,  що участь у  грантових проектах є  надзвичайно перспективною та однозначно  вигідною для територіальних громад, і саме тому цей напрямок діяльності  потребує постійної уваги районного керівництва  та місцевих рад.

Організація  роботи  по розгляду звернень громадян та доступу до публічної інформації, особистий прийом громадян – одна  з ключових функцій голови районної ради, передбачена  п. 13 ч.6 ст. 55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

За звітний період від жителів Погребищенського району було отримано та опрацьовано 107 звернень громадян.

На першому місці за кількістю звернень стоять питання соціального захисту – 75 звернень. Вагома частка серед них стосується виділення матеріальної допомоги. На ці потреби з районного бюджету виділено 111,5 тис. грн. На другому місці за кількістю звернень -  питання галузі освіти району. Їх нараховується 11. Значна частка звернень у даній категорії стосується подальшого існування сільських навчальних закладів району.

На даний час питання реформування системи освіти в Україні є надзвичайно гострим. Не є виключенням і наш район, у якому  вже не перший рік відділ освіти райдержадміністрації працює над створенням оптимальної мережі навчальних закладів. Це питання знаходиться в центрі уваги влади та громадськості. З кожним роком кількість учнів у школах скорочується, тому й не дивно, що чимало навчальних закладів стали напівпорожніми. Найгостріше проблема малокомплектності проявляється у віддалених селах, де класи можуть налічувати від одного до чотирьох учнів.

Не менш актуальними за звітний період були звернення з питань аграрної політики та земельних відносин, яких до районної ради надійшло 7. Стосуються вони оренди земельних ділянок та оформлення договорів на них.

Зверталися громадяни з приводу житлової політики – 6 звернень, щодо фінансової політики – 2 , екології та природних ресурсів - 2 , стосовно діяльності органів місцевого самоврядування - 2 , 1 звернення з питань сім’ї, дітей, молоді, тендерної рівності, фізичної культури і спорту та щодо діяльності місцевих органів виконавчої влади - 1 звернення.

Відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації»  до районної ради з початку 7 скликання надійшло 22 запити.

Щодо тематики запитів,то дописувачі виявляли зацікавленість щодо відвідування пленарних засідань 1-16 сесій Погребищенської районної ради депутатами районної ради 7 скликання, складу діючих постійних комісій, щодо рішення Погребищенської районної ради «Про районний бюджет на 2017 рік» з усіма додатками.

Запитувачів також цікавила інформація про перелік рішень Погребищенської районної ради 6 та 7 скликань щодо затвердження технічних документацій з нормативно-грошової оцінки земельних ділянок за 2013-2015 роки.

Згідно із Законом України «Про звернення громадян» затверджено графік прийому громадян  керівництвом районної ради, хоч прийом фактично ведеться щоденно.   На особистому прийомі громадян протягом звітного періоду побувало 36  мешканців району. Найбільше  зверталися з проханнями у наданні матеріальної допомоги та вирішенні земельних питань і спорів.

 

Виконавчий апарат ради складається з трьох відділів, які  відповідно до функціональної спрямованості та норм чинного законодавства  успішно здійснюють організаційне, правове, інформаційне, аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності ради, сприяють депутатам  районної ради   у здійсненні їх повноважень та здійсненню радою взаємодії і зв»язків з територіальними громадами, органами виконавчої влади та посадовими особами місцевого самоврядування .

Загальне діловодство здійснюється відповідно до вимог інструкції з діловодства Погребищенської районної ради, затвердженої розпорядженням голови районної ради №8 від 07 серпня 2012 року.

З початку скликання по квітень 2017 року до районної ради надійшло 744  листи від органів місцевого самоврядування, виконавчої влади, підприємств та організацій різних форм власності. Загальна кількість вихідної кореспонденції склала 536 документів. Виконавчим апаратом підготовлено та видано 188 розпоряджень , з них по основній діяльності – 59, по особовому складу – 81, про відрядження працівників – 48 розпоряджень.

Антикорупційні  заходи

Відповідно до Закону України  «Про запобігання  корупції» та інших антикорупційних нормативно-правових актів, спрямованих на підвищення ефективності системи запобігання і протидії корупційним та злочинним проявам, реалізації Державної програми щодо запобігання і протидії корупції на 2011-2015 роки, а також реалізації Національної антикорупційної стратегії на 2011-2015 роки, затвердженої Указом Президента України від 21.10.2011 року №1001, виконавчим апаратом районної ради узагальнено результати  проведення заходів щодо запобігання проявам корупції та проведено аналіз стану додержання положень законодавчих актів про  службу в органах місцевого самоврядування та боротьбу з корупцією в районній раді.

З метою реалізації державної політики у сфері боротьби з корупцією, а також запобігання, протидії, своєчасного реагування на факти корупції та інші правопорушення, забезпечення відкритості, доступності та достовірності інформації, розпорядженням голови районної ради від 26 грудня 2013 року №59 визначено начальника  відділу правового та кадрового забезпечення діяльності районної ради виконавчого апарату районної ради відповідальною  особою з питань запобігання та виявлення корупції, на яку покладено організацію і ведення роботи щодо запобігання та протидії корупції у виконавчому апараті районної ради.

Для постійного інформування працівників виконавчого апарату щодо небезпеки корупції та наслідків корупційної поведінки, поширення знань та проведення спеціальних занять, необхідних для підвищення рівня правової культури, розроблені  та затверджені розпорядженням голови районної ради від 14.03.2014 року за №7а заходи щодо запобігання і протидії проявам корупції.

При підготовці проектів рішень та розпоряджень голови, як з основної діяльності, так і з кадрової роботи, їх розгляді та візуванні проводиться постійний контроль щодо виявлення і усунення чинників, які могли б мати ризики вчинення корупційних правопорушень.

З метою широкого інформування громадськості та дотримання вимог чинного законодавства України на офіційному веб-сайті районної ради вчасно розміщуються розпорядження голови районної ради з основної діяльності, проекти рішень та рішення районної ради, інформації   у сфері протидії корупції у виконавчому апараті районної ради, а також  щодо дотримання вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації".

Рішенням 9 сесії   районної ради  7 скликання  від 23 червня 2016 року   № 162  «Про  визначення постійної комісії районної ради  7 скликання, відповідальної за здійснення контролю щодо дотримання  вимог ст.59-1 Закону  України «Про місцеве самоврядування в Україні»,Закону України «Про запобігання корупції» депутатами районної ради , її головою, заступником голови, в частині запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, і про внесення змін до регламенту районної ради 7 скликання та Положення про комісії Погребищенської районної ради 7 скликання», здійснення контролю за дотриманням вимог  ст.59-1 Закону  України          «Про місцеве самоврядування в Україні»,Закону України «Про запобігання корупції» депутатами районної ради , її головою, заступником голови, в частині запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, надання зазначеним  особам консультацій та роз’яснень щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, поводження з майном, що може бути неправомірною вигодою та подарунками, покладено  на постійну комісію  районної ради з питань зміцнення законності, правопорядку, охорони прав людини (голова постійної комісії - Скалецький О.О.).

Відповідно до підпункту б)  п.1 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» серед суб’єктів, на яких поширюється  дія закону, та серед суб’єктів декларування   є депутати  місцевих рад, які зобов’язані щорічно до 1 квітня  подавати шляхом заповнення  на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію особи, уповноваженої на виконання  функцій  держави або місцевого самоврядування.

Виконавчим апаратом районної ради кожному депутату  було вручено повідомлення про необхідність подання декларацій та  про відомості, які мали бути вказані у декларації. Депутатам, які звертались, надавались консультаційні послуги при заповненні декларацій.

Всі посадові особи районної ради та  депутати своєчасно подали декларації  за 2016 рік.

Посадових осіб районної ради, притягнутих до дисциплінарної та кримінальної відповідальності за факти корупції, не було.

На виконання статті 28 Законом України « Про запобігання  корупції » з початку скликання посадові особи та депутати районної ради повідомляли про наявність конфлікту.

Протягом  2015-2016 років депутати районної ради, у тому числі голова районної ради, його заступник,  повідомляли про неучасть у розгляді питань та  голосуванні по них при прийнятті рішень :

1) 5 сесії  районної ради 7 скликання  від 26.01.2016 р. – рішення №61  «Про затвердження технічної документації з нормативно-грошової оцінки земельних ділянок загальною площею 29,8966 га (землі запасу та резерву), що надаються на умовах оренди  гр.Шульгань К.О., для сінокосіння і випасання худоби, розташованої на території Педосівської сільської ради (за межами населеного пункту)»;

2) 9 сесії  районної ради 7 скликання від 23.06.2016 р. :

- №161 «Про встановлення надбавки до посадового окладу  та виплату матеріальних допомог  голові районної ради»  ;

- №151 «Про внесення змін до районного бюджету на 2016 рік»;

- №194 «Про затвердження технічної документації з нормативно- грошової оцінки земельних ділянок ( землі запасу та резерву), що надаються на умовах оренди  гр.Гоменюк Н.А., для ведення фермерського господарства, розташованої на території Очеретнянської сільської ради (за межами населеного пункту)»;

- №195 «Про затвердження технічної документації з нормативно- грошової оцінки земельних ділянок ( землі запасу та резерву), що надаються на умовах оренди  гр. Гоменюк Н.А., для ведення фермерського господарства, розташованої на території  Чапаєвської сільської ради (за межами населеного пункту)»;

- №196 «Про затвердження технічної документації з нормативно- грошової оцінки земельних ділянок ( землі запасу та резерву), що надаються на умовах оренди  гр.Гоменюк В.І., для ведення фермерського господарства, розташованої на території Спичинецької сільської ради (за межами населеного пункту)».

До моїх безпосередніх обов»язків  як голови,   згідно п.14 ч.6 ст.55 Закону України  «Про місцеве самоврядування в Україні»,  входить  забезпечення гласності  у роботі районної ради та її органів.

З метою дотримання норм законів України «Про доступ до публічної інформації»,  «Про інформацію», інших нормативних актів  спрямовую роботу ради  та її  виконавчого апарату таким чином, щоб це завжди відбувалося публічно, прозоро та відкрито.

Систематичне висвітлення  діяльності ради, її керівного складу здійснюється, у першу чергу,  на офіційному сайті районної ради.

До відома депутатів та громадськості  через  веб-сторінку ради завчасно доводяться питання,  що вносяться на розгляд сесій та інших  планових заходів ради, розміщується  інформація про  проведення таких заходів.

У встановлені законом терміни оприлюднюються усі розпорядження,  проекти рішень  та уже затверджені сесією районної ради рішення з результатами поіменного голосування по кожному з них.

Інформаційним навіть не майданчиком, а справжнім майданом  ради завжди була районна газета «Колос».  І це не дивно. Адже її редактор М.І. Маценко був депутатом районної ради кількох скликань і не з чужих слів знає, що таке робота органу самоврядування районного рівня і яке велике значення має інформаційний супровід  цієї роботи.

Передплатники районного часопису завжди  мають можливість отримати  різноманітну інформацію  про діяльність районної ради . До відома громадськості  -   офіційні повідомлення про скликання сесій та проведені пленарні засідання, інформація про участь керівництва та депутатів ради у різного роду заходах усіх рівнів ( таких публікацій, до речі, з початку скликання було більше сотні).

Дуже добре, що наша районна «четверта влада» не обмежується  лише сухими офіційними даними, а ще проводить , як-то кажуть, «польові дослідження» щодо роботи представницьких органів району. Постійно у полі зору журналістів  -   жива робота рад,  депутатів в округах і громадах, їх конкретні реальні справи. А деякі резонансні  публікації «Колоса», як наприклад , стаття про ймовірне закриття районною радою Степанківської школи, з»являлися після справжніх інформаційних баталій, які розгорялися  в громадах, на засіданнях постійних комісій, і ставали приводом для активного обговорення громадськості.

Від імені депутатів хочу подякувати колективу газети за таке небайдуже  ставлення до діяльності ради і дуже  сподіваюся, що наша співпраця з «Колосом» і надалі буде цікавою , результативною та  йтиме на користь громаді району.

 

Шановні депутати та запрошені!

Тепер до питання  перспектив, які нам пропонує держава.

Як ми знаємо,  Законом "Про добровільне об'єднання територіальних громад", розробленим урядом та прийнятим Верховною Радою 2 лютого 2015 року, передбачене кардинальне реформування системи місцевого самоврядування в Україні.

Питання Перспективного плану формування території громад Погребищенського району неодноразово розглядалось на засіданнях робочої групи при Погребищенській РДА, нарадах,  за постійної  участі сільських та міського голів, членів президії районної ради, її депутатів. За перспективним  планом  формування територій громад області,  схваленим  Вінницькою обласною радою,   на  території Погребищенського району визначено дві майбутні об’єднані територіальні громади із адміністративними  центрами у м.Погребище та с. Плисків.

Однозначного кінцевого рішення  щодо об’єднання чи не об’єднання до цього часу прийнято не було, за таких причин:

-головна мета добровільного об’єднання територіальних громад – змінити якість та доступність  публічних послуг, що надаються в об’єднаній  територіальній громаді, при цьому вони не можуть бути нижчими, ніж до об’єднання. Однак приєднання, наприклад, Павлівської територіальної громади до Погребищенської міської громади  не тільки не наблизить, а й віддалить   доступність публічність послуг і при існуючому транспортному сполученні створить значні незручності для їх отримувачів;

-відсутність закону про територіальний або адміністративно-територіальний устрій України , необхідність прийняття якого передбачено Конституцією України, і який би мав визначати повноваження органів публічної влади  та порядок вирішення ними питань, пов’язаних  з утворенням нових чи «модифікації», зміни існуючих адміністративно-територіальних одиниць в Україні.

 

Є ряд проблем, а саме:

1.Проблема невизначеності стосовно майбутнього. Закон "Про добровільне об'єднання територіальних громад" не дає відповідей на багато питань.

Що буде з надходженнями до місцевих бюджетів? Як їх ділитимуть? Які будуть видатки? Що буде з комунальною власністю? Як вона буде переоформлюватися? Що буде із землями сільськогосподарського призначення  за межами населених пунктів? Чи будуть громади ними розпоряджатися? Є лише обіцянки, але чому б не прописати все відразу?

Є тільки загальні нариси. За планами після об'єднання громад у найбільшому населеному пункті будуть сформовані місцеві ради, а замість сільрад у малих селах будуть обрані сільські старости.

Старости ж не будуть мати таких  повноважень та можливостей при  прийнятті рішень, які б вирішували проблеми  села, і впливу при прийнятті рішень радою об’єднаної територіальної громади чи її виконкомом.

Для прикладу : у одній із шкіл  села не вистачає грошей на дитячий літній табір,  сільрада може оперативно скликати сесію і виділити кошти у вигляді субвенції  районному бюджету для фінансування утримання літнього дитячого табору. Всі рішення сільської ради підконтрольні місцевому населенню. Що буде завтра? Старості з маленького села доведеться їхати до центру громади у раду і передавати звернення про виділення коштів. Скільки часу воно там розглядатиметься і чи вирішиться позитивно ?

Я спілкуюся з людьми у різних територіальних громадах, і майже всі вони впевнені, що об»єднання  лише віддалить владу і всі послуги від громадян. Люди з маленьких сіл побоюються, що їх більші сусіди після об'єднання залишатимуть собі всі гроші.  Багатші громади не мають бажання  об»єднуватися з бідними.

Слід подивитися правді в очі: багато регуляторних актів поки не прийнято, у влади немає відповідей на конкретні питання, які турбують людей.

Як бачимо, автори реформи поки самі не знайшли відповіді на багато питань, не кажучи про те, щоб оформити їх у конкретні прості та зрозумілі документи.

2.Інфраструктура, необхідна для процесу об»єднання, відсутня (дороги,транспортне сполучення тощо).

У кінці 6 скликання  я вже мав нагоду з цієї трибуни  озвучувати своє бачення процесу  реформування системи  ОМС. З 2015 року практично нічого не змінилося . Запитань з приводу цієї реформи лише побільшало, а відповідей як не було, так і немає.

 

Звісно, яким би не було наше ставлення  до реформувань,  у будь-якому випадку ми – учасники всіх процесів, які відбуваються в державі.  Але як депутати, представники інтересів виборців  навіть в умовах реформ маємо завжди діяти  лише в інтересах наших  мешканців   та громад району.

Чи то буде децентралізація, чи об»єднання, чи ще щось цікавіше – наше завдання  завжди буде полягати в тому, щоб відстоювати права наших виборців на достойний рівень життя, забезпечувати  мешканцям навіть найвіддаленішого села доступ до усього спектру  необхідних для нормального  життя  послуг  : освітніх, культурних, медичних, соціальних, адміністративних тощо.

Таким є завдання ради та її депутатів. Таку мету у своїй роботі ставлю і собі.

 

Рада діяла і діятиме завжди в межах чинного правового поля  і в спосіб, передбачений законодавством, враховуючи нагальні потреби та інтереси  усіх громад району.  Це – основний пріоритет нашої роботи.

Хочу ще раз наголосити, що районна рада завжди відкрита для спілкування,  об»єктивних зауважень, дискусій і пропозицій.

Шановні присутні, завершуючи свій звіт, хочу подякувати  всім депутатам, представникам органів виконавчої влади, місцевого самоврядування за  бажання співпрацювати і шукати оптимальні способи вирішення проблем, які виникають у ході спільної роботи. Є ще, звичайно,над чим працювати у цьому плані, але це нормально, адже роботи без помилок і труднощів не буває.

Головне , аби в результаті спільних зусиль  проблемні питання вирішувалися і влада ефективно діяла в інтересах своїх громадян.

Дякую за увагу!