Звіт голови Погребищенської районної ради 7 скликання Волинського С.О. про свою діяльність за період з червня 2017 року

Погребищенська районна рада

Заголовок 1

Любой ваш текст

Заголовок 2

Любой ваш текст

Заголовок 3

Любой ваш текст

Заголовок 4

Любой ваш текст

  • Погребище

    Центр міста Погребище - площа Героїв
  • Прапор

    Маленька часточка держави
    Великою любов'ю пломенить!
                              Г.Кравчук
  • Надросся

    Серед прекрасного Поділля
    Надросся наше простяглось
                                В.Вітюк
  • Рось

    Права притока Дніпра.

Звіт голови Погребищенської районної ради 7 скликання Волинського С.О. про свою діяльність за період з червня 2017 року

Щорічний звіт голови районної ради про свою роботу передбачено пунктом 17 частини 6 статті 55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та пунктом 17 частини 3 статті 53 регламенту Погребищенської районної ради 7 скликання.

У звітному періоді районна рада і я, як її голова,  здійснювали свою діяльність у межах Конституції України, дотримуючись повноважень та норм,  передбачених чинним законодавством та регламентом Погребищенської районної ради 7 скликання, затвердженим рішенням №11 2 сесії районної ради від 10.12.2015 року, із внесеними до нього змінами відповідно рішеннями №88  6 сесії  районної ради від 24.03.2016 р., №162  9 сесії районної ради від 23.06.2016 р., №213  11 сесії районної ради  від 29.09.2016 р.,  №6-17-7/383 17 сесії районної ради від 25.05.2017 р. та згідно затверджених щорічних планів роботи.

 

Основною організаційно-правовою формою роботи  районної ради є сесійна діяльність, яка складається з пленарних засідань та роботи створених радою органів, а саме  постійних комісій та  президії як дорадчого органу ради.

 

За період з червня 2017 року було проведено 12 сесій районної ради, з них 6 сесій  скликалися  позачергово, в основному за ініціативою районної державної адміністрації, для вирішення питань перерозподілу коштів  районного бюджету.

За цей час  депутатами на пленарних засіданнях було затверджено 339 рішень різного спрямування, які, зокрема, стосувалися:

-  питань соціально-економічного розвитку та районного бюджету - 30;

- виконання та затвердження районних програм, внесення змін до програм та їх кошторисів - 70;

-  культури –3;

- соціальної політики - 7;

- медицини -13 ;

-  освіти, молоді, дітей та спорту - 16;

- зміцнення законності і правопорядку -12,

-  земельних питань - 131;

-  функціонування комунальної власності - 80;

-  затвердження положень, порядків, комісій  та внесення змін до них–3;

- питань розвитку інформаційного простору та  засобів масової інформації – 2;

- питань регламенту, депутатської діяльності, етики та виконання рішень районної ради - 18;

-  депутатських звернень – 2;

-  здійснення делегованих районною радою повноважень – 11.

 

З червня 2017 року районна рада своїми рішеннями  затвердила  17 цільових програм за такими напрямками:   з питань економічного та соціального розвитку – 2; соціального захисту  -1; освіти -  1; культури – 1; медицини – 1; з правоохоронних питань –1; розвитку інформаційного простору  та поінформованості населення –1; розвитку місцевого самоврядування – 1; інформатизації і впровадження новітніх інформаційних технологій – 2; енергозбереження для населення – 1; з природоохоронних питань та землеустрою – 2; розвитку автомобільних доріг місцевого значення – 1; будівництва (придбання) доступного житла – 1; відзначення спільними нагородами райдержадміністрації і районної ради – 1.

 

За цей період прийнято 19 рішень про хід реалізації  чинних районних програм,  27  рішень - про внесення змін  і доповнень до програм, заслухано 10 звітів про виконання та зняття з контролю програм різного спрямування.

На даний час на контролі постійних комісій перебуває 37 районних цільових програм.

 

Щодо виконання бюджету Погребищенського району  за 11 місяців  поточного року, то насамперед слід зазначити, що у порівнянні з відповідним періодом 2017 року  надходження збільшилися на 20,6%. Зведений бюджет району  по доходах загального фонду   за  11 місяців 2018 року виконано на 118,2 %,  планові показники складають 92417,6 тис. грн., фактично надійшло 109224,5 тис. грн., перевиконання складає  16806,9 тис. грн., у порівнянні з  відповідним періодом 2017 року надходження збільшились на 18676,8 тис. грн.

Доходна частина  районного бюджету по загальному фонду за 11 місяців виконана на 112,9 %,   планові показники  становили 46919,3 тис. грн., фактично надійшло 52969,9 тис. грн., перевиконання складає 6050,6 тис. грн. (у порівнянні з відповідним періодом 2017 року  надходження збільшились на 9686,0 тис. грн.).

Бюджет міської ради  виконаний на 111,0 %. Уточнений план надходжень за 11 місяців  2018 року становить 13398,4 тис. грн., фактично надійшло 14871,1 тис. грн., перевиконання планових показників становить 1472,7 тис.грн У порівнянні з відповідним періодом минулого  року  надходження збільшились на  2074,6 тис. грн.

Бюджети сільських рад  за  звітний період виконані на 128,9 %  (32099,8 тис. грн. – 41383,5 тис. грн.),  перевиконання планових показників становить 9283,7 тис. грн.,  у  порівнянні з відповідним періодом 2017 року надходження збільшились на 6916,2 тис. грн.

Найвищих показників виконання доходної частини досягли: Педосівська сільська рада – 161,9 %,  понад план надійшло 574,5 тис. грн .; Білашківська – 151,3%, – 836,7 тис. грн.;  Левківська  -147,0 % - 554,0  тис. грн.; Сніжнянська  – 144,5 % - 328,3 тис. грн.; Дзюньківська – 143,5 % - 399,9 тис. грн.; Морозівська  – 140,6 % - 675,0 тис. грн.;  Андрушівська  – 138,2 % - 408,4 тис. грн.

Загалом всі сільські та міський бюджети виконали та перевиконали планові показники доходної частини та одержали понадпланово до 836,7 тис. грн., а до міського  бюджету одержано додатково 1472,7 тис. грн.

Щодо видатків , то за 11 місяців поточного року із бюджету району по загальному фонду  використано 361519,899 тис. грн., що становить 91,9% плану на цей період (план – 393415,543 тис. грн., касові видатки – 361519,899 тис. грн.). Порівняно з аналогічним періодом попереднього року обсяг видатків збільшився на 51,7 %.

На утримання установ та закладів освіти використано 87787,280 тис. грн., що становить 92,6 % призначень на відповідний період, що більше на 18% порівняно з попереднім роком;  охорони здоров’я – 35721,248 тис. грн. (90,52%), більше на 18,7%; соціального захисту та соціального забезпечення – 159606,099 тис. грн. (95,9%),  більше на 104,8%;  культури і мистецтва – 9455,916 тис. грн. (82 %), більше на 6,8%; фізичної культури і спорту – 1070,928 тис. грн. (89,7%), більше на 46,2%; органи місцевого самоврядування – 23771,660 тис. грн. (91,6%),  більше на 33,1%; міжбюджетні трансферти  -  30725,990 тис. грн. (91,8%), більше на 69,5%; інші галузі – 13380,778 тис. грн.

З  червня 2017 року  загалом на сесіях районної ради було розглянуто та затверджено 27 рішень, які безпосередньо стосувалися затвердження районного кошторису та звітів про його виконання, внесення змін, затвердження розпоряджень голови райдержадміністрації  щодо управління районним бюджетом у міжсесійний період. Але якщо бути точнішим, то бюджетних питань на сесіях ради розглядалося набагато більше, адже кожне рішення про затвердження цільових районних програм та їх  коригування –  це, знову ж таки, рішення про використання районного фінансового ресурсу.

 

Президія Погребищенської районної ради.

Як дорадчий орган створена 03 грудня 2015 року за рішенням №3 1 сесії районної ради  7 скликання та діє згідно  затвердженого про неї Положення і  ст.51 регламенту районної ради.  До складу президії  входить 8 депутатів: голова  та заступник голови ради і шість голів профільних постійних комісій.

За період з червня 2017 року відбулося 8 засідань президії, на яких розглянуто 16 питань щодо планування роботи ради та її профільних комісій  у процесі підготовки до сесій районної ради.

Слід відмітити, що засідання президії завжди проходили чітко та злагоджено, у конструктивній атмосфері. Усі пропозиції щодо планових та позапланових питань, які мали вноситись на порядок денний сесій, їх перерозподілу  між засіданнями, обґрунтовувалися членами президії із врахуванням усіх обставин, причин та доцільності  розгляду на той чи інший час. Порядки денні сесій фактично формувалися головами комісій колегіально, і лише після цього я, як голова ради, підписував розпорядження про скликання сесій та порядок роботи комісій з питань підготовки до пленарних засідань ради.

 

Після планування президією сесійна робота розгалужувалась за напрямками та продовжувалась через діяльність  профільних комісій районної ради.

У цьому скликанні маємо шість постійних комісій, які сформовані відповідно до ст. 47 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», регламенту районної ради, рішення №2 1 сесії районної ради 7 скликання від 03 грудня  2015 року про створення комісій, та  працюють, враховуючи  щорічний план роботи районної ради, згідно розпоряджень голови  ради про скликання сесій, а також у разі необхідності  розгляду актуальних профільних питань.

Регламентні завдання у звітному періоді постійні комісії здійснювали досить успішно, абсолютно усі питання, що виносилися на сесії ради, проходили глибокий професійний аналіз відповідно до функціонального спрямування  комісій.

Постійні комісії тісно співпрацюють з профільними структурними підрозділами районної державної адміністрації, установами, організаціями, місцевими радами, залучають до своєї роботи необхідних фахівців, громадськість та засоби масової інформації. Такий формат роботи   сприяє  високій ефективності та якості вивчення питань, і в результаті - формуванню доцільних та обґрунтованих, узгоджених усіма зацікавленими сторонами рішень районної ради.

Постійними  комісіями районної  ради з червня  2017 року загалом проведено 80 засідань, на яких вивчено 463 питання та погоджено усі проекти рішень, які виносилися на розгляд сесій ради.

 

Згідно плану роботи ради питання про звіт голови профільної постійної комісії Поліщука І.І. щодо діяльності усіх постійних комісій включене до порядку денного сесії. Тому у своїй доповіді маю намір спинитися лише на основних моментах роботи комісій у звітному періоді, наскільки це, звичайно, можливо.  Адже у  постійних комісіях, можна сказати, зосереджена наша основна робота, і всі питання, якими займається районна рада, так чи інакше проходять через процес «приготування» у комісіях.

 

Постійна комісія з питань  регламенту, депутатської діяльності і етики, гласності, адміністративного  устрою, взаємодії з органами  місцевого самоврядування (голова комісій - Поліщук І.І.) за звітний  період провела 12 засідань та розглянула 34 питання.

Основними питаннями були затвердження районних програм та внесення до них необхідних змін.

Так, комісією були схвалено проект  Програми розвитку місцевого самоврядування у Погребищенському районі на 2018-2022 роки, а також Програми відзначення  спільними нагородами Погребищенської районної державної адміністрації та районної ради на 2018-2022 роки і погоджено склад районної  комісії з визначення претендентів для занесення на Алею бойової та трудової слави Погребищенського району.

У зв’язку з процесом реформуванням державних та комунальних ЗМІ (районної газети «Колос»), за поданням райдержадміністрації постійна комісія вивчала питання та погодила проекти рішень ради про дострокове припинення виконання районної Програми поінформованості населення щодо діяльності органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади на 2017-2021 роки  і викладення в новій редакції Програми інформаційного простору Погребищенського району на 2016-2020 роки.

Протягом звітного періоду неодноразово вносилися зміни до Програми забезпечення виконання Погребищенською районною державною адміністрацією повноважень, делегованих районною радою, на 2017-2021 роки, затвердженої рішенням 15 сесії Погребищенської районної ради 7 скликання від 02.03.2016 року №3-15-7/330, у зв’язку з коригуванням напрямків діяльності програми.

Неодноразово на засіданнях постійної комісії розглядалось питання  щодо Угоди про регіональне співробітництво між Погребищенським районом  та Конецьким повітом Сьвєнтокшиського воєводства Республіки Польща, у результаті чого текст угоди  був схвалений депутатами  і сесія доручила мені, як   голові районної ради,  підписати її у терміни, обумовлені обома сторонами. Поки що Угода не підписана, але  сподіваюся, що дана процедура буде завершена, і багаторічна співпраця між нашими регіонами буде продовжуватися й надалі.

Щорічні звіти голів районної ради та райдержадміністрації теж уважно вивчалися членами постійної комісії, а відповідні проекти рішень щодо цих звітів направлялися  на розгляд сесією ради.

Важливим напрямком у роботі комісії є постійний аналіз та щорічне узагальнення результатів діяльності  усіх профільних комісій, депутатів на виборчих округах і в територіальних громадах, а також планування роботи районної ради та створених нею органів.

 

З червня 2017 року було проведено 13 засідань комісії з питань бюджету ( голова комісії – Миколюк М.Д.) , на яких загалом розглянуто 81  питання .

Комісія, зокрема, винесла на затвердження сесією 19 цільових програм різного спрямування та розглянула 30 питань про внесення змін до чинних районних програм.

На кожному засіданні розглядались питання про  внесенню змін до районного бюджету на 2018 рік, які пов’язані з розподілом додаткових надходжень та коштів вільного залишку.

Проведений аналіз використання додатково виділених коштів за рахунок субвенції з районного, міського та сільських бюджетів показує, що всього за рішеннями районної ради за 11 місяців 2018 року  виділялися фінансові ресурси на загальну суму 25083984,61 грн. ( касові видатки становили 16499121,97 грн.). За  рахунок  цих коштів  вирішувалися проблеми громад району в галузі медицини, освіти , культури,  надавалася матеріальна допомога  найменш захищеним  категоріям громадян.

Зокрема, на  утримання галузі освіти  додатково до державного фінансування за  11 місяців  2018 року виділена сума складає 8908138,61 грн., із них: за рахунок районного бюджету – 7323956 грн.; з бюджетів сіл та міста  -  1584181,61грн. Касові видатки по галузі на даний час проведені у сумі 6509112,2 грн.

За рахунок субвенцій із бюджетів сіл та міста  коштів вільного залишку та перевиконання бюджету району на галузь медицини за 11 місяців поточного року виділено: КП «Центр первинної медико-санітарної допомоги»  - 4117629 грн.( касові видатки становлять 2755584 грн.) , Погребищенській ЦРЛ – 2366900 грн. ( касові видатки проведені на суму 1448623,79 грн.).

Рішеннями сесій районної ради кошти також виділялися за такими напрямками: райдержадміністрації – 5957000 грн. (освоєно 3123877,81 грн.); управлінню праці та соціального захисту населення – 1201414 грн.      (проведено видатки  на 877884,4 грн.); Погребищенському районному центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді – 827253 грн. (670509,14 грн.); районній раді – 759220 грн. (492954 грн.); сектору культури і туризму – 505700 грн. (295354,77 грн.); на соціальну матеріальну допомогу на лікування жителів району та покращення побутових умов проживання - 311000 грн. (282089,75 грн.); Погребищенському територіальному центру  соціального обслуговування   (надання соціальних послуг) – 231890 грн. ( 147800 грн.);  на утримання КУ «Трудовий архів» - 152000 грн. (128061,41 грн.);  КУ «Погребищенський районний будинок художньо-технічної творчості дітей» - 56840 грн. ( 49360 грн.); надання депутатами районної ради матеріальної допомоги  жителям району – 50000 грн. ( касові видатки проведено на суму 48006,15 грн.).

Кошти на загальну суму 11189603 грн. виділялися на виконання районних цільових програм, зокрема:

- військово-патріотичного виховання, підготовки молоді до військової служби та призову до лав Збройних Сил України на період 2016-2020 роки - 100000 грн.;

- забезпечення виконання Погребищенською районною державною адміністрацією повноважень, делегованих районною радою, на 2017-2021 роки - 537000 грн.;

- Комплексної оборонно-правоохоронної програми Погребищенського району на 2016-2020 роки - 1502503 грн;

- поліпшення надання адміністративних послуг Центром надання адміністративних послуг в Погребищенському районі на 2017-2019 роки - 23900 грн.;

- обласному бюджету для співфінансування регіональної Програми індивідуального житлового будівництва  „Власний дім”- 100000 грн.;

- поліпшення пожежної безпеки населених пунктів та об’єктів усіх форм власності, розвитку інфраструктури пожежної охорони Погребищенського району на 2016-2020 роки - 20000 грн.;

- місцевих стимулів для медичних працівників на 2012-2018 роки - 68000 грн.;

- відзначення спільними нагородами Погребищенської районної державної адміністрації і районної ради на 2016-2020 роки - 200000 грн.;

- розвитку фізичної культури і спорту у Погребищенському районі на 2017-2021 роки - 453000 грн.;

- профілактики та боротьби із захворюванням на сказ на території Погребищенського району на 2016-2018 роки - 50000 грн.;

- енергозбереження для населення та об’єднань співвласників багатоквартирних будинків Погребищенського району на 2018-2022 роки - 30000 грн.;

- забезпечення виконання рішень суду на 2018 – 2022 роки - 1000 грн.;

- районної цільової соціальної програми протидії захворюванню на туберкульоз у Погребищенському районі на 2018 рік - 60000 грн.;

- розвитку автомобільних доріг загального користування місцевого значення у Погребищенському районі на 2018-2020 роки - 5000000 грн.;

- розвитку інформаційного простору Погребищенського району на 2016-2020 роки - 180000 грн.;

- розвитку місцевого самоврядування у Погребищенському районі на 2018-2022 роки - 50000 грн.;

- районної комплексної цільової Програми підтримки учасників антитерористичної операції, членів їхніх сімей а також сімей загиблих та інших верств населення, які потребують соціального захисту на 2018 рік – 174500 грн.;

- розвитку та впровадження новітніх інформаційних технологій для покращення обслуговування розпорядників та одержувачів  бюджетних коштів в Погребищенському районі відповідно до концепції розвитку інформаційних технологій Державної казначейської служби України на 2016-2018 роки - 450000 грн.;

- будівництва (придбання) доступного житла у м. Погребище Вінницької області на 2018-2019 роки (співфінансування до регіональної цільової Програми будівництва (придбання) доступного житла у Вінницькій області) - 2500000 грн.;

- поліпшення пожежної безпеки населених пунктів та об’єктів усіх форм власності, розвитку інфраструктури пожежної охорони Погребищенського району на 2016-2020 роки - 35000 грн.;

- розвитку культури Погребищенського району на 2018-2022 роки - 33000 грн.;

- підтримки сім’ї, дітей та молоді Погребищенського району на 2016-2020 роки - 10000 грн.;

- обласному бюджету на виконання Програми відновлення гідрологічного режиму Гідрологічного заказника «Зелені криниці», оздоровлення річки Рось та її притоків на 2018-2021 роки - 95000 грн.

На будівництво водогонів  6-м сільським радам, а саме  Левківській, Педосівській, Надроссянській, Білашківській, Андрушівській та Розкопанській, були делеговані кошти районного бюджету на загальну суму 120000 грн., по 20000 грн. кожній раді.

На співфінансування проектів - переможців  15-го обласного конкурсу проектів розвитку територіальних громад виділено з районного бюджету 357590 грн., а саме:  Адамівській сільській раді – 50000 грн., Бабинецькій  – 40000 грн., Дзюньківській – 40000 грн., Очеретнянській  – 20000 грн., Павлівській – 50000 грн., Черемошненській – 10000 грн., Ширмівській  – 10000 грн., Морозівській сільській раді - 10000 грн., Погребищенському територіальному центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) - 127590 грн.

 

Виділено на фінансування робіт за такими об’єктами:

- завершення реконструкції каналізаційних мереж та очисних споруд ЦРЛ - 105000 грн.;

- реконструкція адміністративного будинку з добудовою та переобладнанням під музичну школу по вул. Вишнева, 3 в м. Погребище – 2000000 грн.;

- капітальний ремонт учбового корпусу №2 КЗ «Погребищенська ЗОШ №1 І-ІІІ ст. Погребищенської районної ради Вінницької області» – 2200000 грн.;

- нове будівництво котельні для опалення приміщень КЗ «Борщагівська ЗОШ І-ІІІ ступенів Погребищенської районної ради Вінницької області»– 1570000 грн.;

- капітальний ремонт окремих приміщень КЗ «Ширмівська ЗОШ І-ІІІ ступенів Погребищенської районної ради Вінницької області» (перерахунок проектно-кошторисної документації в цінах станом на 01.03.2018 року) – 1550000 грн.;

- капітальний ремонт даху будівлі КЗ «Погребищенська ЗОШ №2 І-ІІІ ступенів Погребищенської районної ради Вінницької області» – 2200000 грн.;

- обласному бюджету на співфінансування проектів будівництва комунальних закладів охорони здоров’я Вінницької області, що реалізовуватимуться за рахунок субвенції з державного бюджету, місцевим бюджетам на розвиток системи охорони здоров’я в сільській місцевості (Новофастівська АЗПСМ - будівництво) - 611000 грн.;

- для завершення добудови котельні із встановленням твердопаливних котлів КЗ «Гопчицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Погребищенської районної ради Вінницької області» - 100000 грн;

- Погребищенського медичного коледжу для проведення поточного ремонту приміщення, здійснення енергозберігаючих заходів, виготовлення проектно-кошторисної документації на проведення капітального ремонту покрівлі корпусу №1 - 230000 грн.;

- ВПУ-42 м.Погребище  для заміни вікон і дверей на енергозберігаючі, укладення тротуарної плитки на території училища – 200000 грн.;

- районній раді для виготовлення меморіального куточка бойової слави загиблим військовослужбовцям – учасникам антитерористичної операції на сході України – 26600 грн.;

- поточний ремонт першого та другого поверхів адмінбудівлі по вул.Б.Хмельницького,81  за рахунок коштів районного, сільських бюджетів та субвенції з обласного бюджету на суму 538353,77 грн.

 

Постійна комісія  з питань  економічних реформ, приватизації та регулювання  комунальної власності, роботи промисловості, транспорту і зв’язку, будівництва, комунального господарства, торгівлі, побутового обслуговування  населення, комплексного  розвитку  та  благоустрою  населених  пунктів ( голова комісії – Гоменюк В.І.).

Згідно п.4 ст.60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» районна рада  від імені  територіальних громад району здійснює управління об’єктами їхньої спільної власності, що задовольняють  спільні інтереси  територіальних громад.

На сьогодні, до сфери управління районної ради належить  32 об’єкти права спільної комунальної власності (комунальні заклади, установи, організації, підприємства), які внесені до Реєстру об’єктів права спільної власності територіальних громад сіл та міста Погребищенського району.

Функції органу управління майном, яке перебуває у спільній власності територіальних громад, здійснюються через профільну постійну комісію районної ради.

З червня місяця минулого року комісією проведено 17 засідань, розглянуто та підготовлено 107 проектів рішень районної ради з питань комунальної власності.  З них, щодо:

- ефективності використання і збереження майна, яке є об’єктом права спільної власності територіальних громад району, – 21 питання;

- реорганізації, створення, ліквідації підприємств, установ, закладів спільної власності територіальних громад району, затвердження статутів (положень) підприємств, установ, організацій - 16;

-  передачі в оренду майна спільної власності територіальних громад району - 24;

- приймання-передачі майна зі спільної власності територіальних громад району до комунальної власності територіальних громад сіл та міста як району, так і інших адміністративно-територіальних одиниць – 11;

- відчуження та списання майна спільної власності територіальних громад району - 2;

- будівництва, проведення капітальних ремонтів, реконструкції нерухомих об’єктів - 4;

- погодження кандидатур для призначення керівниками об’єктів права спільної власності територіальних громад району – 6;

- розробки програм та ходу їхнього виконання – 23 питання.

Згідно чинного законодавства матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, позабюджетні цільові та інші кошти, земля, природні ресурси. Закон  України “Про місцеве самоврядування в Україні” на¬дає територіальним громадам право володіти, ефективно використовувати і розпоряджатися майном комунальної власності як безпосе¬редньо, так і через інші органи місцевого самовря¬дування.

З метою підвищення ефективності використання майна, що знаходиться в спільній власності територіальних громад району,  ведеться пошук орендарів та проводяться роботи з підготовки відповідної документації щодо майна,  яке доцільно передати в оренду. Зокрема, за звітний пе¬ріод було здано в оренду 6 об’єктів та  укладено 15 договорів оренди.

З червня 2017 року за договорами оренди, укладеними за пропозиціями профільної  постійної комісії районної ради, на рахунки балансоутримувачів (органу управління майном) надійшло 463,1 тис. гривень.

Станом на середину грудня поточного року в оренді знаходяться приміщення спільної комунальної власності загальною площею близько 3,8 тис.  кв. м.

Надходження від здачі в оренду нерухомого майна за звітний період на рахунки орендодавців (балансоутримувачів) становлять:

- центральна районна лікарня – 222 тис. 00 грн.;

- районна рада – 218 тис. 459 грн.;

- сектор культури і туризму райдержадміністрації – 16 тис. 200 грн.;

- відділ освіти райдержадміністрації – 14 тис. 92 грн.;

- центр первинної медико-санітарної допомоги – 6 тис. 00 грн.

За рахунок коштів, які надійшли від оренди майна  бюджетних установ,  за період з червня 2017 року проведено  поточні ремонтні роботи адмінбудівлі  по вул. Б.Хмельницького,110 на загальну суму 260156 грн.

У звітному періоді проводилися організацій¬ні роботи з первинної та поточної інвентари¬зації нерухомості та видачі технічних паспортів, витягів про реєстрацію прав власності на об’єкти спільної власності територіальних громад сіл та міста району. Зокрема, виготовлено технічні паспорти  на  2 об’єкти. Разом з тим, робота по виготовленню державних актів на землю на якій розміщенні заклади соціально - культурного спрямування проводиться надзвичайно мляво. Це накладає великі труднощі при будівництві нових об’єктів, зокрема, в галузі освіти - при будівництві теплопункту в Борщагівській школі, в медицині - при будівництві нової амбулаторії в с. Новофастів.

Крім того, районна рада продовжила робо¬ту за взятими на себе раніше зобов’язаннями зі збереження документів з особового складу ліквідованих сільгосппідприємств району. Я кажу про комунальну установу “Районний трудо¬вий архів”, яка утримується за кошти місцевих бюджетів і створена ще в 2012 році. На даний час у цій установі на зберіганні знаходиться 103 фонди, а це близь¬ко  15,9 тисяч справ, 103-х ліквідованих юридич¬них осіб. Тільки у 2018-му році до архіву звернулося 290 осіб. Громадянам видано більше 520 довідок соціально-правового характеру. Ми не маємо сьогодні проблем з розміщенням архівних матеріалів. Усі документи впорядко¬вані, систематизовані, їм забезпечено надійне збереження, і люди мають змогу отримати довідки та підтвердити свій страховий стаж.

Ефективність використання майна об’єктів спільної власності територіальних громад та стан його збереження напряму залежить від регуляторної діяльності районної ради, яка здійснюється через повноваження профільної постійної комісії ради, відповідно до вимог Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та регламенту ради.

За попередні роки районною радою загалом прийнято  5 регуляторних актів.

На сьогодні  розробляється проект рішення про затвердження ще одного регуляторного акту, а саме Порядку управління  об’єктами  права спільної комунальної  власності територіальних громад сіл та міста Погребищенського району, який буде виноситися на сесію ради на початку наступного року.

Цей нормативно – правовий документ розробляється з метою підвищення ефективності використання комунального майна, здійснення належного контролю за станом основних засобів та  у зв’язку з тим, що на даний час немає законодавчо встановленого механізму, який би  розподіляв обов’язки між Засновником, органом управління майном, балансоутримувачем по управлінню майном  спільної комунальної власності територіальних  громад.

Одним із головних напрямів у роботі районної ради є належне утримання об»єктів та  майна спільної комунальної власності, управління яким від імені громад району здійснює районна рада. З цією метою протягом звітного періоду рішеннями сесій районної ради  виділялися необхідні кошти.

З червня 2017 року найбільшими за обсягами ремонтними  будівельними роботами  по приміщеннях, які знаходяться на балансі ради або у спільній власності територіальних громад Погребищенського району, були капітальний ремонт та утеплення даху Погребищенської ЗОШ №2 І-ІІІ ступенів,  капітальний ремонт учбового корпусу №2 Погребищенської ЗОШ №1 І-ІІІ ступенів і поточний ремонт першого та другого поверхів адміністративної будівлі  по вул.Б.Хмельницького,81.

 

Маємо зараз ще ряд об’єктів, які мають важливе значення  та чекають на завершення найближчим часом або у близькій перспективі. Мова йде про реконструкцію площі Героїв у м.Погребище, завершення   будівництва  у м.Погребище  та с.Плисків  житлових  будинків для молодих фахівців, які працюють в різних галузях економіки району.

Уже подано проекти від району, які заплановано реалізувати за кошти Державного фонду регіонального розвитку у 2019 році:

- «Нове будівництво міні - футбольного стадіону зі штучним покриттям для навчально- тренувальних занять з дитячо – юнацького футболу у ВПУ №42 по вул. Рокитна, 12 в м. Погребище Вінницької області»,

-  капітальний ремонт будівлі початкової школи комунального закладу «Погребищенська загальноосвітня школа №1 І-ІІІ ступенів Погребищенської районної ради Вінницької області»,

- нове будівництво середньої школи по вул. Центральна в с. Гопчиця  (коригування ПКД під профілювання частини будівлі під ДНЗ).

По галузі освіти основними об’єктами є: реконструкція даху у Плисківській ЗОШ І-ІІІ ст.; завершення ремонтних робіт у  Погребищенській  ЗОШ №1 І-ІІІ ст. (реконструкція фойє, внутрішніх туалетів та маршів, ремонт шкільного гуртожитку); капітальний ремонт будівлі Ширмівської  ЗОШ  І – ІІІ ст.

По галузі медицини планується за кошти медичної субвенції розпочати капітальне  будівництво Новофастівської амбулаторії загальної практики сімейної медицини КП «Погребищенського центру первинної медико – санітарної допомоги», , ремонт приміщення Плисківської  амбулаторії  придбання рентгенапарату та утеплення хірургічного відділення ЦРЛ.

По галузі культури основний об»єкт -   завершення  реконструкції адмінбудинку з добудовою та переобладнанням під музичну школу по вул. Вишнева, 3 в м. Погребище.

 

Окремо хочу сказати про позитивний результат, який приносить участь органів місцевого самоврядування в конкурсах та грантах різних рівнів.  У 2018 році в 15-му обласному Конкурсі проектів  розвитку територіальних громад переможцями від Погребищенського району стали  9 проектів:

- «Зігріємо самотню старість у домі сповнених надій», розробник проекту – Погребищенська районна рада    (загальна сума за проектом– 381590 грн., з них: кошти фонду – 150000 грн., районний бюджет – 127590 грн.);

- «Реконструкція мереж вуличного освітлення вулиця Центральна в селищі Погребище Перше Погребищенського району Вінницької області» (  398597 грн.: фонд - 99500 грн.,  районний бюджет -50000 грн.);

- «Будівництво дитячого ігрового спортивного майданчика – важливий крок у формуванні передумов здорового способу життя дошкільнят» с.Черемошне ( 130000 грн. : фонд – 50000 грн., районний бюджет – 10000 грн.);

- «Енергомодернізація Очеретнянського будинку культури Погребищенського району» ( 219700 грн.: фонд -70000 грн., районний бюджет – 20000 грн.);

- «Здоров’я дитини – багатство країни» с.Дзюньків ( 190000 грн.: фонд – 65000 грн., районний бюджет – 40000 грн.);

- «Реконструкція мережі вуличного освітлення в селі Соснівка Погребищенського району Вінницької області» ( 98857 грн.: фонд -40000 грн., районний бюджет – 10000 грн.);

- «Назустріч людям» с.Бабинці ( 240000 грн.: фонд – 90000 грн., районний бюджет – 40000 грн.);

- «Новій українській школі – новий дах» с.Павлівка ( 185424,39 грн.: фонд - 35424,39 грн., районний бюджет – 50000 грн.);

- «Нові вікна школі – тепло і світло дітям» с.Бухни ( 220000 грн.: фонд – 80000 грн., районний бюджет – 10000 грн.).

 

Загалом на реалізацію даних проектів використано 2181,2 тис.грн., з них грантові кошти  становили 802 тис.грн, районний бюджет співфінансував переможців конкурсу у сумі 357,6 тис.грн, сільські  бюджети виділили 801,6 тис.грн. Залучалися також кошти спонсорів.

Деякі труднощі виникали з реалізацією двох останніх проектів, але на даний час по всіх дев’яти проектах  кошти освоєні  та роботи завершені.

 

Комісія з питань агропромислового  комплексу, регулювання  земельних відносин, охорони  довкілля, раціонального  використання  надр( голова комісії – Колотуцький О.Л.) за звітний період  з червня  2017 р.  провела 13 засідань та розглянула  154 питання.

Комісія, зокрема, вивчала такі питання перед їх затвердженням на сесіях:

- про затвердження  технічної документації з нормативно-грошової оцінки земель водного фонду, розташованих в  межах населеного пунктів, -5 питань;

- про затвердження технічної документації по нормативно-грошовій оцінці земель, що надаються на умовах оренди фермерським господарствам, – 10;

- про затвердження  технічної документації з нормативно - грошової оцінки земельних  ділянок  земель запасу та резервного фонду, що надаються на умовах оренди для ведення товарного сільськогосподарського виробництва,  -  13;

- про затвердження  технічної документації з нормативно - грошової оцінки земельних  ділянок сільськогосподарського призначення, що знаходяться у власності громадян, для ведення  товарного сільськогосподарського виробництва, розташованих за межами населених  пунктів,  - 67;

- про затвердження  технічної документації з нормативно - грошової оцінки земельних  ділянок  сільськогосподарського призначення, що  знаходяться у власності  громадян  для ведення  особистого селянського господарства, розташованих за межами населених  пунктів, - 41;

- про затвердження  технічної документації з нормативно - грошової оцінки земельних   ділянок   державної власності ,    які передбачались для  продажу  права  оренди шляхом  проведення аукціону, - 3  питання.

Протягом звітного періоду готувалися на сесію  питання щодо трьох програм, які перебувають на контролі комісії, а саме: профілактики та боротьби із захворюванням на сказ на території Погребищенського району; використання коштів  на освоєння земель для сільськогосподарських  та лісогосподарських потреб, поліпшення відповідних угідь   і охорони земель, проведення грошової оцінки землі, інвентаризації земель у Погребищенському районі Вінницької області  на 2016 – 2020 роки; відновлення гідрологічного режиму  Гідрологічного заказника «Зелені криниці», оздоровлення річки Рось та її притоків на 2018-2021 роки (для виконання робіт  за цією програмою уже розроблена проектно-кошторисна документація на суму близько 2 млн. грн.).

 

Комісією  з питань освіти, культури і туризму, спорту, роботи з молоддю, охорони здоров”я,  соціального захисту населення, роботи з ветеранами ( голова комісії – Кравчук Г.М.)   за період з червня 2017 проведено 16 засідань, на яких розглянуто 67 питань. До розгляду на сесійних засіданнях рекомендовано 62 проекти рішень.

Протягом звітного періоду пріоритетними напрямками роботи комісії були питання галузі освіти району.

Відповідно до статей 24, 25, 26, 66 Закону України «Про освіту», статей 26, 37 Закону України «Про загальну середню освіту», постанови Кабінету Міністрів України від 13 жовтня 2015 року № 827 «Про затвердження Порядку призначення на посаду керівників загальноосвітніх навчальних закладів державної форми власності», районною радою, як засновником, розроблено та затверджено рішенням 26 сесії 7 скликання від 21.06.2018 року № 49-26-7/674 Положення про конкурс на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти спільної власності територіальних громад сіл та міста Погребищенського району. Організовано та проведено конкурс на заміщення вакантної посади директора комунального закладу «Степанківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Погребищенської районної ради Вінницької області».

Керуючись ч.2,3 ст. 13 Закону України «Про освіту», ст.8 «Про загальну середню освіту», постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року № 777 «Про затвердження Положення про освітній округ», з метою створення та забезпечення умов для рівного доступу осіб, у тому числі з особливими освітніми потребами, до якісної освіти, впровадження допрофільної підготовки і профільного навчання, концентрації та раціонального і ефективного використання наявних ресурсів, їх спрямування на задоволення освітніх потреб учнів, рішенням 28 сесії Погребищенської районної ради 7 скликання від 27 вересня 2018 року №12-28-7/713  затверджені Умови проведення конкурсу на визначення опорного навчального закладу. На підставі цього документу, районною радою оголошено та проведено конкурс на визначення опорного навчального закладу серед загальноосвітніх навчальних закладів району.  За результатами конкурсного відбору, комунальний заклад «Погребищенська загальноосвітня школа №1 І-ІІІ ступенів Погребищенської районної ради Вінницької області» визначено опорним, що є підставою для прийняття рішення районної ради про створення у нашому районі першого опорного навчального закладу.

На даний час вивчається питання створення в районі комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр». За інформацією відділу освіти Погребищенської райдержадміністрації, відповідно до п.3 ст. 48 Закону України «Про загальну середню освіту», до 1 вересня 2018 року місцевим органам виконавчої влади було доручено створити районні інклюзивно-ресурсні центри шляхом реорганізації існуючих психолого-медико-педагогічних консультацій (ПМПК).  Зазначена консультація в районі  відсутня.

Важливою ділянкою роботи на сьогодні також є питання проведення конкурсу на заміщення вакантної посади головного лікаря  комунальної установи «Погребищенська центральна районна лікарня».

 

Постійна комісія з питань  зміцнення законності, правопорядку, охорони прав людини ( голова комісії – Скалецький О.О.) з червня минулого року провела 9 засідань, на яких  було опрацьовано 20 питань правового напрямку.

Постійна комісія здійснює контроль  за дотриманням вимог чинного законодавства депутатами районної ради, її головою, заступником голови в частині запобігання  та врегулювання конфлікту інтересів, згідно з рішенням 9 сесії Погребищенської районної ради 7 скликання від 23 червня 2016 року №162.

За звітний період профільною комісією вивчені та погоджені для затвердження сесіями ради рішення щодо:

- внесення змін до персонального складу комісії районної ради з питань поновлення  прав реабілітованих;

- ходу виконання та внесення змін до Комплексної оборонно-правоохоронної програми Погребищенського району на 2016-2020 роки, затвердженої рішенням 6 сесії Погребищенської районної ради 7 скликання від 24.03.2016 року №112;

- ролі закладів освіти, культури, правоохоронних органів району у попередженні негативних проявів у дитячому та молодіжному середовищі, запобіганню випадкам насильства, профілактики і протидії пияцтву, наркоманії, дотримання порядку перебування  дітей  у закладах, у яких проводиться діяльність  у сфері розваг, або закладах громадського харчування, сприянні патріотичному, моральному вихованню молоді, її соціальній активності, утвердженню здорового способу життя;

-  інформації  начальника Погребищенського відділу Калинівської місцевої прокуратури радника юстиції Проця А.А. про результати діяльності прокуратури на території району, шляхом надання узагальнюючих статистичних та аналітичних даних;

- інформації начальника Погребищенського ВП Калинівського ВП ГУНП  у Вінницькій області  майора поліції Гавриша В.В. про діяльність у сфері охорони  та захисту прав і свобод  людини, протидії злочинності, забезпечення публічної безпеки і порядку на території району;

- інформації заступника голови районної міжвідомчої координаційно-методичної ради з правової освіти населення - начальника відділу «Погребищенське бюро правової допомоги Козятинського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги» Насінника П.А. «Про стан виконання та внесення змін до Програми правової освіти на 2016-2020 роки»;

- делегування представника від постійної комісії районної ради з питань зміцнення законності, правопорядку, охорони прав людини до складу конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади головного лікаря комунальної установи «Погребищенська центральна районна лікарня».

Особливу увагу постійна комісія приділяла розгляду питань  виконання заходів Комплексної оборонно-правоохоронної програми Погребищенського району  на 2016-2020 роки, інформацій керівників правоохоронних органів району щодо їх  діяльності  у сфері охорони та захисту прав і свобод людини, протидії злочинності, забезпечення публічної безпеки і порядку  на території району.

Інформація про хід виконання заходів Комплексної оборонно-правоохоронної програми Погребищенського району на 2016-2020 роки   вивчалася депутатами за безпосередньої участі керівників установ та організацій - виконавців програми, представників інших зацікавлених служб, засобів масової інформації, представників РДА, служби у справах дітей РДА, районного ЦСССДМ.  За результатами розгляду інформацій  направлені  рекомендації Погребищенському ВП  Калинівського ВП ГУНП   у Вінницькій області, районній державній адміністрації, її відділам та службам, міській та сільським радам.

Комісія приймала активну участь у роботі міжвідомчої координаційно -методичної ради з правової освіти населення.

 

Виконавчим апаратом районної ради проведено аналіз стану додержання положень законодавчих актів про службу в органах місцевого самоврядування та боротьбу з корупцією в районній раді.

З метою реалізації державної політики у сфері боротьби з корупцією, а також запобігання, протидії, своєчасного реагування на факти корупції та інші правопорушення, забезпечення відкритості, доступності та достовірності інформації, розпорядженням голови районної ради від 26 грудня 2013 року №59  начальника  відділу правового та кадрового забезпечення діяльності районної ради визначено відповідальною  особою з питань запобігання та виявлення корупції у виконавчому апараті районної ради.

У районній раді проводиться постійний контроль щодо виявлення і усунення чинників, які могли б мати ризики вчинення корупційних правопорушень,  при підготовці проектів рішень та розпоряджень голови, як з основної діяльності, так і з кадрової роботи, їх розгляді та візуванні.

На офіційній інтернет - сторінці районної ради з метою широкого інформування громадськості та дотримання вимог чинного законодавства України вчасно розміщуються розпорядження голови районної ради з основної діяльності, проекти рішень та рішення районної ради, інформації   у сфері протидії корупції у виконавчому апараті районної ради, а також  щодо дотримання вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації".

Здійснення контролю за дотриманням депутатами районної ради, її головою, заступником голови вимог  ст.59-1 Закону  України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про запобігання корупції» в частині запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, надання зазначеним  особам консультацій та роз’яснень щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, поводження з майном, що може бути неправомірною вигодою та подарунками, згідно з рішенням 9 сесії   районної ради  7 скликання  від 23 червня 2016 року   № 162 покладено  на профільну постійну комісію  районної ради (голова комісії - Скалецький О.О.).

Депутати  місцевих рад, відповідно до підпункту б)  п.1 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції»,  зобов’язані щорічно до 1 квітня  подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання  функцій  держави або місцевого самоврядування, шляхом заповнення  на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції.

За 2017 рік усі посадові особи та депутати  районної ради  подали декларації у встановлені законодавством терміни.

До дисциплінарної та кримінальної відповідальності за фактами корупції посадові особи районної ради та депутати у звітному періоді не притягувалися.

У разі виникнення реального чи потенційного конфлікту інтересів, на виконання ст. 28 Закону України «Про запобігання  корупції»,  депутати  районної ради, голова чи заступник голови подавали до сесії відповідну письмову заяву, яка оголошувалася на пленарному засіданні  і додавалася до протоколу,  та не брали участі у прийнятті рішень районної ради.

 

Пунктом 13 частини 6 статті 55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що до обов’язків голови  ради входить забезпечення   роботи  по розгляду звернень громадян та доступу до публічної інформації, ведення особистого прийому громадян.

За період з червня 2017 року від жителів Погребищенського району отримано та опрацьовано 129 звернень громадян.

На першому місці за кількістю звернень стоять питання соціального захисту населення в частині виділення матеріальної допомоги – 103 звернення, на які з районного бюджету виділено 260,5 тисяч гривень. На другому місці, і  їх нараховується 12, – питання щодо галузі освіти району. Більшість з них стосувалася підвезення учнів та працівників освіти до закладів початкової та базової середньої освіти і у зворотному напрямку шкільними автобусами та приватними перевізниками. Пов’язано це з тим, що в цьому році через відсутність учнівського контингенту припинено діяльність Спичинецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів та Адамівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів.

За звітний період розглянуто 5 звернень з питань аграрної політики та земельних відносин. Стосуються вони оренди земельних ділянок та оформлення договорів на них.

Зверталися громадяни з приводу житлової політики – 3 звернення, комунального господарства – 3, охорони здоров’я – 2, щодо фінансової політики – 2, екології та природних ресурсів – 2, стосовно діяльності органів місцевого самоврядування – 2 та  1 звернення - з  питань забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян.

На особистому прийомі громадян побувало 43 мешканці району. Найбільше громадяни зверталися з проханням про  надання матеріальної допомоги, вирішення питань у галузі освіти та житлової політики.

За звітний період  до районної ради надійшло 4 запити про надання публічної інформації, на які надані відповіді у терміни, передбачені Законом України «Про доступ до публічної інформації». Стосувалися ці запити моніторингу інформації щодо посадових осіб Погребищенської районної ради, чинних районних програм у галузі охорони здоров’я та інформації щодо земель державної власності.

Протягом звітного періоду до районної комісії з питань поновлення прав реабілітованих у грудні 2017 року надійшла заява мешканки с. Ширмівка  Мугир Є. Й. стосовно реабілітації  її батька Бугая Й.Т. З даного питання заявниці  було надано відповідні роз’яснення.

 

З метою забезпечення гласності  у роботі  районної  ради та її органів, відповідно до норм законів України «Про доступ до публічної інформації»,  «Про інформацію», «Про місцеве самоврядування в Україні», інших нормативних актів, діяльність ради та її керівництва систематично висвітлюється на офіційному сайті районної ради, а також на шпальтах районного часопису.

Через газету «Колос» та на інформаційному стенді в обов’язковому порядку оприлюднюються розпорядження про скликання сесій ради з орієнтовним переліком внесених на їх розгляд питань, а також репортажі про проведені радою пленарні засідання.

До відома громадськості через веб-сторінку ради доводиться  інформація про засідання сесій, комісій, президії, про наради, конкурси, які організовує рада, а також про інші заходи, які проводить безпосередньо районна рада, або у яких бере участь її керівний склад.

Усі нормативні та інші акти районної ради, а саме розпорядження голови, затверджені сесією районної ради рішення з результатами поіменного голосування по кожному з них, а також проекти рішень чергових сесій оприлюднюються у встановлені чинним законодавством терміни.

 

Згідно п.10 ч.6 ст.55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до повноважень голови ради входить здійснення керівництва  виконавчим апаратом ради.

Посадові особи виконавчого апарату свою діяльність здійснюють згідно функціональної спрямованості відділів, закріпленої у Положенні про виконавчий апарат  районної ради,  відповідно до посадових інструкцій та норм чинного законодавства України. Основні завдання, які стоять перед виконавчим апаратом - це організаційне, правове, інформаційне, аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності ради, сприяння депутатам  районної ради  у здійсненні їх повноважень та здійснення радою взаємодії і зв’язків з територіальними громадами, органами виконавчої влади, посадовими особами місцевого самоврядування .

Організація роботи зі службовою кореспонденцією, діловими паперами та  зверненнями громадян здійснюється  відповідно до вимог інструкції з діловодства, затвердженої розпорядженням голови районної ради №8 від 07 серпня 2012 року, та номенклатури справ на 2018-2022 роки, затвердженої розпорядженням голови районної ради  №33 від 16 листопада 2017 року.

З червня 2017 року до районної ради надійшло 1128  листів від органів місцевого самоврядування, виконавчої влади, підприємств, організацій різних форм власності, в тому числі 129 -  щодо заяв та звернень громадян. Загальна кількість вихідної кореспонденції за цей же період  склала 563 документи. Виконавчим апаратом підготовлено та видано 220 розпоряджень, з них 72 - по основній діяльності, з кадрових питань – 114, про відрядження працівників – 34 розпорядження.

Згідно посадових інструкцій за працівниками виконавчого апарату, окрім безпосередніх посадових обов’язків, закріплені постійні комісії районної ради. Аналіз вхідних документів,  підготовка матеріалів до розгляду комісіями,  участь у  розробці проектів рішень, організація засідань, сприяння  комісіям  у веденні документації, протоколів, підготовка аналітичних інформацій та звітів, забезпечення зберігання  та підготовка до передачі документів комісій на архівне зберігання, забезпечення співпраці профільних комісій з відповідними структурними підрозділами РДА, керівниками установ та організацій, місцевими радами, робота  з  депутатськими  запитами, зверненнями, узагальнення  пропозицій і  зауважень  депутатів, висловлених   на  сесіях та засіданнях комісій районної  ради, доведення  їх  до  виконавців для  вжиття  заходів  щодо  реалізації  та  інформування  депутатів - усі ці етапи роботи знаходяться на постійному контролі  кураторів комісій, заступника голови ради та моєму особисто. І це, без сумніву, завжди дає лише позитивні результати.

Працівниками апарату районної ради постійно надається  консультаційна допомога сільським радам, депутатам рад усіх рівнів, жителям району з питань застосування законодавства України , в тому числі у сфері місцевого самоврядування, служби в органах місцевого самоврядування, з питань управління спільною власністю територіальних громад сіл та міста  району тощо.

 

Співпраця з органами місцевого самоврядування та громадами.

Така взаємодія є, безперечно, однією з передумов ефективної роботи районної ради та її керівництва. Адже лише у такому форматі, тримаючи руку на пульсі життя територіальних громад, можна вирішувати як місцеві проблеми, так і спільні питання, що стосуються жителів усього району. Саме тому прийняттю районного бюджету та будь-якого важливого для території рішення передують тісні перемовини  з керівництвом відповідної ради.

Практично щотижня проводяться наради за участю сільських та міського голів, інших посадових осіб місцевих рад  з метою вивчення галузевих питань та нововведень у законодавстві, вироблення оптимальних напрямків у вирішенні тих чи інших проблем, які виникають у ході роботи органів місцевого самоврядування району.

Керівництво та депутатський корпус ради беруть участь у  сесіях місцевих рад, загальних зборах громадян, у заходах, які проводяться у громадах.

У звітному періоді активною була співпраця з Вінницькою обласною асоціацією органів місцевого самоврядування щодо опрацювання різноманітних законопроектів і нормативних документів. Я особисто неодноразово від імені районної ради був учасником засідань Асоціації, де обговорювалися важливі питання реформування у державі, приймалися дорадчі для Уряду та Верховної Ради рішення.

Районна рада була постійно представлена на засіданнях Координаційної ради при голові обласної Ради та на  сесіях обласної Ради.

З метою заохочення до активного громадського життя та відзначення жителів району впродовж звітного періоду  Подякою голови районної ради нагороджено 5 осіб. За нашими поданнями Грамотою Вінницької обласної державної адміністрації і обласної Ради за сумлінну працю та з нагоди  професійного свята нагороджено 4 працівники і ветерани органів місцевого самоврядування, а спільною Грамотою Погребищенської РДА та районної ради – 14 посадових осіб, депутатів місцевих рад і керівників комунальних закладів районної ради.

 

Шановні  колеги!

Завершуючи  свій звіт, хочу подякувати  всім депутатам, представникам органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, представникам громадськості і засобів масової інформації за плідну  і тісну співпрацю, за підтримку і, що теж дуже важливо, - за конструктивну критику, яка не дає розслаблятися і спонукає до постійного пошуку найоптимальніших варіантів щодо вирішення  проблем і подолання труднощів, які виникають у процесі роботи.

Очолювати будь-який  самоврядний чи державний орган – складна і відповідальна місія, особливо в теперішній час.

Зважаючи на те, що наша держава на сході веде війну з агресором, а на решті території реформує все, що тільки можливо. Реформи усіх наявних у державі систем, неоголошена, але  фактично відкрита війна з донедавна братньою державою, брак робочих місць, через що молодь, і не тільки, шукають заробітків і кращої долі за кордонами, – ось ті об’єктивні моменти, які впливають зараз на всі сфери  життя як кожного українця, так і  функціонування держави в цілому.

У цих умовах нам з вами, самоврядуванню, основі усієї владної державної піраміди,  доводиться вирішувати усе до найдрібніших питань, які виникають на місцях і турбують наших громадян. Думати нам треба за все і за всіх.

Місцеве самоврядування – це той буфер, який до останнього тримає удар і намагається захистити кожного. На місцевому рівні, як у краплі, відображено увесь океан загальних досягнень і негараздів. На мою думку, у цій міні проекції держави трохи легше навести порядок, враховуючи масштаби. Але це можливо лише тоді, коли підходити до цього процесу з великою відповідальністю. Пам’ятаючи, що від  кожного нашого слова і  рішення уже напряму буде залежати розв’язання конкретних проблем наших  земляків, які довірили нам право представляти їхні інтереси.

Саме тому, на мою думку, самоврядування нашій державі потрібно сильне і дієве. Сьогоднішні процеси реформування системи самоврядування в Україні покликані зміцнити місцеві громади. Але чи це насправді так?

Ми найближча до людей ланка влади, і нам, при будь-яких умовах, треба забезпечувати населення усім спектром необхідних для нормального життя послуг. Зараз, коли сільська рада має кілька сіл, це зробити легше. А коли центр громади буде за кількадесят кілометрів, чи наблизить це послуги до людей? Навряд чи.

На добровільне об’єднання зараз ідуть сильніші громади, які здатні, щонайменше,  самі себе прогодувати. А бідніші села будуть кинуті напризволяще? Чи будуть потім  примусово об’єднуватися з такими ж, як вони? Тобто запитань до такого реформування є дуже багато.

Безумовно, гуртуватися треба. Щоб ділитися своїми напрацюваннями, переймати кращий досвід в інших, як казав Шевченко,  «чужому научатись і свого не цуратись».  Але, на мою думку,  для цього не обов’язково створювати якісь нові об’єднання із сумнівною життєздатністю і такими ж сумнівними можливостями покращити рівень життя людей.

Реформи однозначно потрібні, бо життя не стоїть на місці. Але я за те, щоб разом з водою ми не вихлюпнули і дитину. Чинна система добра тим, що об’єднує села територіально, історично  і дає можливість громадам з різним рівнем самодостатності функціонувати в нормальному режимі і розраховувати на підтримку районних рад, які  представляють спільні інтереси сіл, селищ та міст на даній території. Тобто зараз є можливість в одному місці, а саме  у районній раді, узгодити і спрямувати зусилля рад базового рівня на усій території району.

Після  реформування складеться так, і я в цьому впевнений, що дуже нерівноцінні за економічним потенціалом ОТГ будуть шукати можливостей співпраці між собою, і, оскільки в  правовому розумінні вони будуть рівними, то їм буде набагато важче знайти точки  дотику.  Бо сильні ОТГ навряд чи будуть налаштовані допомагати слабшим сусідам.

В нинішніх умовах дуже важливо приймати виважені рішення, і в переважній більшості випадків цього вдається досягти лише шукаючи  компромісні варіанти, які в результаті і виявляються «соломоновими рішеннями», здатними зрушити з місця переважну більшість проблем.

Період, за який я звітую, був не простим. І сповна дав зрозуміти, якою є ціна прийняття рішень. Мова йде, як ви зрозуміли, не тільки про нормативні акти, за які колегіально голосує депутатський корпус ради, а й   про ті рішення, які ми усі приймаємо  у кожну мить свого життя. Добро чи зло, правда чи кривда, честь чи безчестя – обирати мусимо щомиті, щоб залишатися людьми у цьому світі.

Добре, коли у потрібний момент слухаємо голос совісті, адже кожен вибір формує не лише наше життя, а й впливає на наші родини та оточення, а іноді -  на сотні і тисячі людей.

З вірою у добро!  І глибокою повагою до людей. Саме таким є моє ставлення до життя в цілому і, зокрема, до тієї роботи, яку я зараз виконую на посаді голови ради.

І саме на такій основі, на моє глибоке переконання, має базуватися світосприйняття  кожного з нас, особливо у теперішній дуже непростий час. Лише з вірою у серці ми маємо і зможемо будувати свою державу, починаючи з найменшого села, будувати такою, якою бачимо її у мріях – сильною, вільною, мирною і  справедливою.